Saturday, October 24, 2015

Di Saat Kamu Menjumpai JawapanNya.


Hari Ini Tanggal Haribulan Dua Puluh Delima Bulan Oktober Tahun 2015.

Aku Mencoret Lagi Kerana Aku Baru Sahaja Menerima Sentuhan Kalbu.

Subhanallah.
Syukur Padanya.
Sentiasa Memerhatikan Diri Ku.
Sentiasa Membantu Aku Dikala Aku Gundah
Sentiasa Memujuk Aku Ketika Aku Sakit.

Sakit Dijiwa
Sakit Difikiran.
Kosong Dijiwa
Kosong Difikiran.

Ketika Jiwa Kosong, 
Begitulah Aku. Pelbagai Perkara Pelik Akan Aku Lakukan.
Baru Usai Membuat Rekod Suara Untuk Semangat Diri.

Aku Terpanggil Untuk Membaca Nukilan Hamba Allah.

Kagum Dengan Caranya Memberitahu Aku Tentang Sesuatu Persoalan.
Bahkan Aku Menangis Ketika Membaca Nukilan Itu.

Ayat2 Suci Yang Di Utarakan.
Seakan Menjawab Persoalan Hati Yang Kosong.

Allahu Akbar.
Betapa Aku Ini Insan Istimewa.
Betapa Aku Ini Makhluk Yang Mesti Bersyukur Dengan Anugerah Ini.

Aku Mesti Tabah.
Aku Sentiasa Di Dalam Pemerhatian Mu.

Aku Selalu Lupa.
Aku Selalu Igt, Aku Ditingalkan Sepi.

Aku Selalu Igt, Aku Ini Tiada Di Hati Sesiapa.
Rupanya.. Aku Selalu Dalam PerhatianMu.

Allahu Akbar..

Aku Selalu Lupa.. Maafkan Aku.

Surah Ath Thur, Ayat 48

Dan (dengan yang demikian) bersabarlah (wahai Muhammad) menerima hukum Tuhanmu (memberi tempoh kepada mereka) kerana sesungguhnya engkau tetap terselamat dalam pemeliharaan serta pengawasan Kami; dan bertasbihlah dengan memuji Tuhanmu semasa engkau bangun.

No comments:

Post a Comment